Zainteresowania naukowe
- metodyka nauczania języka portugalskiego jako obcego
- glottodydaktyka
- wielokulturowość w nauczaniu języków obcych
Ukończyła studia licencjackie w zakresie portugalistyki (2010), a następnie uzyskała tytuł magistra na podstawie pracy pt. Professores em formação: significados construídos no processo de interação na sala de aula de português língua estrangeira (stypendium FAPESP, 2013) oraz doktora w dziedzinie językoznawstwa na podstawie rozprawy pt. Saberes docentes e desafios no ensino de português língua estrangeira na atuação de professores em formação (stypendium CAPES, 2018) na Uniwersytecie Federalnym São Carlos (UFSCar). W trakcie studiów doktoranckich odbyła staż na Uniwersytecie Paryskim (2015-2016) oraz uczestniczyła w programie szkoleń dla nauczycieli języka portugalskiego jako obcego w Ambasadzie Brazylii w Paryżu. Od 2012 roku jest egzaminatorką CELPE-Bras. Prowadziła zajęcia w ramach międzynarodowego programu pomocy humanitarnej dla Haitańczyków (w Brazylii) oraz programu Więcej Lekarzy dla Brazylii (na Kubie).